
Het is dus geen wonder dat pleitbezorgers van een beter milieu alles op alles zetten om attachment tussen consumenten en producten te bevorderen. Fair trade sieraden worden steevast verkocht met labels die de authentieke, exotische productiewijze aanprijzen. En tassen waarvan de opbrengst ten goede komt aan achtergestelde vrouwen in ontwikkelingslanden worden bij voorkeur gepromoot door foto’s van knusse naaiateliers vol nijvere arbeidsters.
Hoe effectief dit soort methoden ook mag zijn, ik geloof heilig dat het Amerikaanse Simple Shoes kampioen is in het binden van klanten aan zijn producten. Mijn Green Toe slippers op bovenstaande foto zijn daar niet het enige bewijs van. Op het blog van het Amerikaanse label voor sportieve schoenen staan talloze reacties van gelukkige klanten die hun schoenen het liefst dag en nacht zouden dragen, of die bonje met de baas riskeren door op casual Friday in sneakers of sandalen van Simple Shoes op de werkvloer te verschijnen. De enige klacht die ik over de attachment met Simple Shoes durf te uiten, is dat ik graag ietsje langer met mijn favoriete slippers had gedaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten