maandag 17 januari 2011

Tassen voor mens en hond

Voor modebewuste hondenliefhebbers is Patoef.nl de nieuwe must-see. In deze vrolijke webwinkel worden dekens en kussens voor Bello en consorten verkocht, en vinden bazinnetjes handige schoudertassen. Dat is niet alleen mooi voor mens en dier, maar ook voor het milieu. De unieke artikelen van Patoef zijn namelijk handgemaakt van gebruikte materialen.

‘De kernwoorden Recycling, Renewed, Reduce & Reuse lopen als een rode draad door mijn 'stoffige' zaken binnen Patoef’, zegt oprichtster en ontwerpster Chandra Djoenaedi. ‘De materialen die ik gebruik voor mijn ontwerpen zijn allemaal gebruikte textielmaterialen (zoals stof, kleding, brei en haakgaren) en accessoires (knopen, ritsen, sieraden enzovoort).’ De tassen ogen desondanks vorstelijk. Denk: schouderbanden met Burberry-print, voeringen van satijn, afwerkingen met parels, en handgemaakte borduursels.

Hoewel op de tassen van Patoef onder andere prinsessen, rumflessen, vlinders en bloemen zijn afgebeeld, is Chandra Djoenaedi duidelijk een hondenliefhebber. ‘In mijn collectie geef ik aandacht aan zwerfhonden door bijvoorbeeld mooie foto's van zwervershonden af te beelden. Ook zij hebben recht op een eerlijke hondenleven hier op aarde.’ De schoudertassen, die ideaal zijn om een hondenkoekje in op te bergen en een flinke boswandeling te maken, zijn het bewijs van dit idealisme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten