
Bijzonder aan de peperdure creatie van Chipkos is niet alleen het prijskaartje, maar ook de filosofie erachter. Voor ieder verkocht paar, adopteert Chipkos een flinke lap grond in bedreigde regenwouden in Costa Rica. Het schoenenlabel werkte hiervoor samen met Save Nature.
Om klanten te verleiden de kleurrijke sandalen te kopen, geeft Chipkos allerlei goodies weg. Wie 18.000 dollar uitgeeft aan wat al bekend staat als ‘de duurste flip-flops ter wereld’, krijgt bijvoorbeeld een meet & greet met David Palmer, twee overnachtingen in een duurzaam hotel in Beverly Hills en een schoenentas.
Gaan de allerduurste slippertjes op aarde onze planeet ook redden? Chipkos’ initiatief is in ieder geval sympathiek. En voor iedereen met een kleine portemonnee die zo’n groen sandaaltje ook wel eens wil uitproberen: ook bij de klassieke Chipkos sandalen wordt een deel van de verkoopopbrengst gebruikt voor het redden van regenwouden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten