H&M doet in 2012 voor de vijfde keer mee aan FashionAgainst Aids. Met deze wereldwijde campagne, die in 2004 in Belgiƫ werd
gelanceerd, wil de ngo Beauty Without Irony het maatschappelijke bewustzijn van
AIDS vergroten. H&M steunt de campagne met een speciale collectie t-shirts
waarvan een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan projecten ter
bewustwording van de risico’s en preventie van hiv en AIDS onder jongeren.
Artiesten en illustratoren ontwierpen kleurige prints
voor de Fashion Against Aids collectie van H&M. De shirts zijn vanaf 26
april 2012 te koop in 400 H&M-winkels en in de webwinkel. Een kwart van de
verkoopopbrengst wordt gedoneerd aan het Bevolkingsfonds van de Verenigde
Naties, de StayingAlive Foundation, YouthAIDS en Designers Against Aids.
Dit jaar doet H&M ook nog iets extra’s om de boodschap
van veilige seks te verspreiden. Klanten kunnen een foto van een kus uploaden.
Voor elke upload doneert H&M een dollar aan hiv-preventieprojecten voor
jongeren.
Tot nu toe heeft H&M ongeveer 45 miljoen Zweedse
kronen bijeengebracht met eerdere projecten voor Fashion Against Aids.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten