Kleding van Sissy-Boy, Hema en Protest wordt duurzamer. Dat is althans de belofte die de bedrijven hebben gedaan. Ze doen dat na de campagne PushFashionForward van GoedeWaar.nl.
Sinds april 2012 stimuleren consumenten op initiatief van GoedeWaar.nl modemerken om groene stappen te zetten.
In totaal dertien consumententeams hebben kledingmerken kritische vragen gesteld over de arbeids- en milieuomstandigheden van hun productie. Het gaat om merken die in de Kledingchecker van GoedeWaar.nl slecht scoren, waaronder Tommy Hilfiger, DIDI, Steps, Zara, Esprit, Mango, Only, Pieces, Jack & Jones en River Island.
De campagne Push Fashion Forward beloont bedrijven die zich inzetten voor een duurzamere kledingindustrie. Op 28 juni 2012 werden winkels van Protest, Hema en Sissy-Boy in Utrecht getrakteerd op een ShopMob. In juli vindt de slotmanifestatie van Push Fashion Forward plaats met een awarduitreiking.
donderdag 28 juni 2012
Push Fashion Forward duwt 3 merken in groene richting
Labels:
didi,
esprit,
goede waar,
hema,
kledingchecker,
mango,
only,
pieces,
protest,
river island,
sissy-boy,
steps,
tommy hilfiger,
zara
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten