Het Utrechtse slow fashion label i-did is in september 2011 een nieuwe campagne gestart. Onder de noemer Pass me on geven de vrouwen achter het jonge merk iedere week een aantal kledingstukken weg die een reis maken van drager naar drager.
Iedere vrouw die een vest, trui of jurk van i-did twee weken in haar bezit heeft gehad, geeft het item door aan een andere vrouw. De draagsters delen hun verhalen over het kledingstuk via facebook en twitter.
De bedoeling van Pass me on is om meer aandacht te creƫren voor duurzaam design en het gedachtegoed van i-did. Mireille Geijsen, oprichtster van i-did, gelooft dat de kledingstukken de beste ambassadeurs zijn van de filosofie van haar modebedrijf. Door de kleding tijdelijk in bruikleen te geven aan potentiƫle kopers, gaat het verhaal over de productie van i-did leven. Dat verhaal komt er kort gezegd op neer dat vrouwen met een achterstand tot de arbeidsmarkt in een Utrechts naaiatelier tijdloze klassiekers in elkaar zetten.
Wil je ook deelnemen? Bedenk dan een bijzonder plan voor de toekomstige reis en eigenaar van het kledingstuk. Deel het idee op facebook en je maakt kans om de volgende eigenaar te worden van een i-did item.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten