vrijdag 22 juni 2012

Verantwoord gemak met Witteboorden



Mannen houden niet van winkelen, zo wil het vooroordeel. En: ze zijn merkentrouw en kopen graag goede producten. Enter Witteboorden, een Nederlands label dat mannen een abonnementenservice biedt op duurzame witte t-shirts.

Het idee is simpel: je kiest hoe vaak je een nieuw wit t-shirt in de brievenbus wilt ontvangen, en Witteboorden levert de twopacks gedurende het jaar bij je af. ‘We leggen ze nog net niet persoonlijk in je klerenkast’, zegt Bas van Opdorp over de dienstverlening van het bedrijf dat hij samen met Robbert Mouwen oprichtte. ‘Met Witteboorden willen we ook laten zien dat je hoogwaardige shirts kan kopen tegen een eerlijke, betaalbare prijs.’

Witteboorden verkoopt twee soorten basisshirts: met een ronde hals en met een v-hals. Een pakket van twee shirts kost, afhankelijk van de abonnementsoort, tussen de 31 en 37 euro. Bas van Opdorp: ‘Onze t-shirts kunnen uiteraard boven een spijkerbroek worden gedragen, maar het idee is begonnen als shirt voor onder bijvoorbeeld een overhemd. De Nederlandse man is, of je het nu mooi vindt of niet, nu eenmaal een fervent t-shirtdrager. En dat moet volgens ons beter!’

Dat ‘beter’ uit zich niet alleen in de materiaalkwaliteit van een Witteboordenshirt maar ook in aandacht voor duurzaamheid. De shirts zijn gemaakt van GOTs gecertificeerd biokatoen en in India gekleurd met een milieuvriendelijke, waterbesparend verfproces. Bovendien kunnen mannen afgedragen shirts kosteloos terugsturen aan Witteboorden, dat dan zorgdraagt voor recycling. Van Opdorp: ‘Bij Witteboorden kiezen mannen dus voor verantwoord gemak.’

1 opmerking: