woensdag 13 juni 2012

Verhalen over duurzame mode tijdens avondwinkel



Een grote gemeenschap is zich al bewust van duurzaamheid, maar weet nog niet precies hoe een groen leven werkt. En bij een veel groter aantal Nederlanders ontbreekt nog bewustzijn over een duurzame lifestyle. Beide doelgroepen konden op 12 juni 2012 terecht bij de avondwinkel van Hetkanwel en Voor de wereld van morgen.

Onder het motto ‘winkel de wereld (en jezelf) mooier’ presenteerden duurzame winkels en labels groene kleding, schoenen en accessoires. Webwinkels En& (veganistische schoenen en riemen), watLief (kinderkleding) en watMooi (damesmode) waren bij hoge uitzondering in een stenen winkel te zien. Bijna 200 modeliefhebbers kwamen op de avondwinkel af.

Nooit eerder nam watMooi deel aan een pop-up store. Maar deze bijzondere avond biedt de webshop de gelegenheid klanten hoogstpersoonlijk de verhalen achter mooie, eerlijke en groene mode te vertellen, aldus oprichter en eigenaar Joke Bom. In totaal nam de webshop bijna 350 kledingstukken mee om aan de avondwinkelaars te laten zien.

Het Nederlandse modelabel Re-5 presenteerde de nieuwe collectie shirts voor Steppen tegen Kanker. Daarnaast verkochten de makers van deze fair fashion damesmode, basics en herenkleding. Vooral dat laatste is opvallend, want het aanbod aan duurzame herenkleding is in Nederland nog altijd heel beperkt.

Tenslotte zorgde Nils Roemen van Durftevragen voor groene inspiratie met een stand up presentatie. Hoeveel duurzaam doeperspectief wil je hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen