Wat hebben David Cameron, Lily Cole en Paul McCartney met elkaar gemeen? Ze zetten zich allemaal in voor Climate Week. Tussen 21 en 27 maart staat Engeland in het teken van de strijd tegen klimaatverandering. Niet alleen celebs maar ook bedrijven, welzijnsorganisaties, religieuze instellingen, gemeenten, scholen, wetenschappers en individuele burgers worden opgeroepen om hun steentje bij te dragen.
Climate Week wil laten zien wat we kunnen bereiken, welke goede ideeën er zijn en hoe duizenden burgers kunnen worden gestimuleerd om te helpen klimaatverandering tegen te gaan. In de ideas bank staan tips voor een creatieve invulling van Climate Week. Denk aan simpele acties zoals: maak een Youtube filmpje waarin je je visie op het klimaatprobleem geeft, plant een boom of recycle wat kleding.
Met het oog op de Climate Week Awards liet de organisatie achter Climate Week een onderzoek uitvoeren naar beroemdheden die duurzaamheidsbewustzijn onder burgers kunnen vergroten. Niet verrassend is dat Al Gore op nummer één staat van de lijst van celebs die invloed hebben op ons groene geweten. Opmerkelijk zijn de nummer twee en drie: Bill Gates en Arnold Schwarzenegger.
Uit het onderzoek blijkt een sterke correlatie tussen bekendheid en green power. Dat wil zeggen: de meest beroemde sterren kunnen de meeste publieke aandacht voor milieuvraagstukken mobiliseren, ongeacht hun eigen groene imago. Zo blijken David Beckham en Cheryl Cole meer invloedrijk dan de milieubewuste Leonardo diCaprio en Gwyneth Paltrow.
woensdag 2 februari 2011
David Beckham als groene held
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten