donderdag 28 april 2011

Nummers tegen massamode

Zelf draagt hij t-shirt met nummer één erop. Kunstenaar Twan Verdonck wil met zijn t-shirtlabel We Are Numbers het belang van duurzame en innovatieve mode onderstrepen. Hij verkoopt zwarte shirts waarop hij met de hand een nummer verft. Zijn doel is om iedereen op de wereld van een genummerd t-shirt te voorzien.

Verdonck verzet zich met zijn project, dat in 2008 startte, tegen de snelle omloopsnelheid en massaliteit van de hedendaagse mode. ‘Want waar is het einde, bestaat er straks one-night-stand-fashion?’, schrijft hij in een persbericht.


In april 2011 waren er al zo’n 500 t-shirts van We Are Numbers in omloop. BN’ers zoals Erwin Olaf, Giel Beelen en Lidewij Edelkoort maken gratis reclame met hun shirts. Ook in Engeland en de Verenigde Staten lopen al genummerde fashionista’s rond, is te zien op een wereldkaart op de website van We Are Numbers.

Zo’n uniek shirt van We Are Numbers kost 25 euro (exclusief verzendkosten) en is online te bestellen. Er zijn dames-, heren- en kinderversies in alle mogelijke maten verkrijgbaar. Om het broodnodige wijgevoel te stimuleren worden alle kopers opgeroepen om een foto of video van zichzelf in hun genummerde shirt in te zenden. En op 26 juni 2011 vindt een heuse picknick plaats, waar de trotse eigenaren van een We Are Numbers shirt elkaar kunnen ontmoeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen