Een miljoen armbandjes. Dat is het doel dat de Rainbow Collection zichzelf dit jaar heeft gesteld met de campagne Shake the World. De armbandjes, die onder andere worden verkocht via fair trade winkels zoals Waar, moeten bijdragen aan een groter bewustzijn van het belang van de milenniumdoelen. Die doelen zijn in 2000 door de Verenigde Naties geformuleerd en zijn gericht op het halveren van de wereldarmoede in 2015.
Shake the World is op 16 juni 2011 gelanceerd in Amsterdam en moedigt burgers aan om het armbandje te dragen bij wijze van steun aan de campagne. De acht kleurrijke kralenbandjes zijn fair trade gemaakt door Zuid Afrikaanse ambachtsvrouwen. De aankoop van een armbandje is daarmee in overeenstemming met drie van de acht milenniumdoelen.
In 2010 verkocht de Rainbow Collection, een duurzaam campagne- en marketingbureau met vestigingen in Amsterdam en Johannesburg, 100.000 oranje armbandjes die waren gemaakt door Zuid Afrikaanse ambachtsvrouwen om aandacht te vragen voor fair trade. Met Shake the World spreekt de Rainbow Collection niet alleen het Oranjepubliek aan, maar wordt de campagne ook gestart in onder andere België, Zuid Afrika en Scandinavië.
Aangezien de gemiddelde fashionista hebberig zal worden bij het zien van de collectie van Shake the World, moet het lukken om die miljoen armbandjes over de toonbank te krijgen.
maandag 20 juni 2011
Shake the World met een armband
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten