donderdag 24 maart 2011

Vintage look met oud en nieuw

‘Met een duik in het verleden en het herontdekken van bijzondere schatten, wil ik stukken maken die vervlogen jeugdherinneringen oproepen.’ Dat zegt sieradenontwerpster Petra Reijrink over haar collecties.

De in Den Haag gevestigde ontwerpster vindt onderdelen voor haar sieraden op vlooienmarkten en in ambachtelijke ateliers in verre oorden in het Midden-Oosten, Azië en Zuid-Amerika. ‘Reizen naar verre landen bracht mij in contact met traditionele ambachten en dat werd mij grote passie. Ik maak al mijn sieraden met de hand: in elk stuk breng ik authenticiteit en natuurlijke materialen samen.’

De creaties van Petra Reijrink zijn onderverdeeld in zes series, waaronder een lijn waarin vintage centraal staat. Die sieraden kenmerken zich door een romantische en nostalgische uitstraling, en in ieder exemplaar is een vintage element verwerkt. Het idee achter deze mix van oud en nieuw? Een uniek sieraad dat mooie herinneringen uit vervlogen tijden oproept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten