maandag 28 maart 2011

PPR wil groener worden

Het Franse luxebedrijf PPR, dat onder andere de merken Gucci, Puma en Stella McCartney bezit, heeft een duurzaamheidsimpuls bekend gemaakt. Het conglomeraat zegt jaarlijks tien miljoen euro te investeren in een duurzaamheidsprogramma waarmee de milieuimpact verlaagd kan worden en duurzame best practices in de praktijk worden gebracht. Het groene beleid van PPR, dat onder de noemer PPR Home is gelanceerd, krijgt tot nu toe vorm in de oprichting van een Creative Sustainability Lab. Daarmee gaat PPR, dat geldt als de grote concurrent van de onderneming achter Louis Vuitton, onder andere een alliantie aan met Cradle-to-Cradle. Als concreet resultaat van PPR Home wordt vooralsnog beloofd dat Puma klimaatneutraal gaat produceren. De bijna 10.000 ton CO2-uitstoot die Puma in 2010 veroorzaakte, wordt gecompenseerd met de aankoop van emissiekrediet van Wildlife Works Carbon. Daarmee steunt het sportlabel de bescherming van 500.000 vierkante meter bosgrond in Kenia, inclusief de maatschappelijk ontwikkeling in het gebied, zoals de vestiging van nieuwe scholen, gratis zorg en biologische landbouwinitiatieven. De groene injectie in PPR lijkt geen overbodige luxe. Met uitzondering van Stella McCartney, die dier- en milieuvriendelijke kleding ontwerpt, kunnen de merken van PPR – denk aan Sergio Rossi, Balenciaga en Yves Saint Laurent – namelijk wel een verduurzaming gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten