dinsdag 5 juli 2011

Agentschap voor duurzame modemerken

Nederland kent sinds juni 2011 een agentschap voor duurzame modelabels. Cécile Scheele, oprichtster van het groene modemerk B-Frnk, wil via Goodbrandz retailers adviseren over duurzame ontwikkelingen in de branche. Naast B-Frnk wordt ook al Mud Jeans vertegenwoordigd door Goodbrandz.

Er was nog geen agentschap voor enkel duurzame kledingmerken, verklaart Scheele haar reden om Goodbrandz op te richten. De ondernemer denkt dat de markt toe is aan meer duurzame mode. Wel erkent ze dat winkeliers kleding niet inkopen alleen maar omdat het fair trade en zonder gifstoffen geproduceerd is. Kleding moet mooi zijn en als er een goed verhaal achter zit, is dat een bonus.

Het Nederlandse denimlabel Mud Jeans heeft voor Goodbrandz gekozen omdat het werkterrein van het bedrijf – Benelux en Duitsland – te klein is om een eigen verkoopteam aan te stellen. Goodbrandz wil in de toekomst ook internationale bedrijven gaan vertegenwoordigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten