Nederland is weer een nieuw jeansmerk rijker: Kings of Indigo (oftewel K.O.I.). Bedenker is Tony Tonnaer, die jarenlang directeur van Kuyichi was. Samen met twee partners zet hij nu een nieuw merk in de markt. Net als Kuyichi richt K.O.I. zich op duurzaamheid en authenticiteit.
K.O.I. wil werk maken van recycle, re-use, repair. Biologische stoffen zijn mooi, maar recycling is voor het milieu nog beter, aldus Tony Tonnaer. Ook om economische redenen is hergebruik aantrekkelijk, want de katoenprijzen stijgen de laatste tijd flink door.
K.O.I., dat aan inkopers wordt gepresenteerd tijdens de beurs Bread and Butter in Berlijn, brengt een compacte totaalcollectie. Er zijn jeans voor heren en dames, maar ook tops en accessoires. Het merk begint met de zomercollectie 2012 in Nederland, Duitsland en Zweden. Het is te hopen dat K.O.I. dan wat meer positieve media-aandacht krijgt dan Kuyichi de laatste tijd kreeg te verduren.
donderdag 7 juli 2011
De opvolger van Kuyichi heet Kings of Indigo
Labels:
katoen,
kings of indigo,
kuyichi,
recycling,
tony tonnaer
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten