maandag 23 april 2012

Zoenen voor Fashion Against Aids

H&M doet in 2012 voor de vijfde keer mee aan FashionAgainst Aids. Met deze wereldwijde campagne, die in 2004 in België werd gelanceerd, wil de ngo Beauty Without Irony het maatschappelijke bewustzijn van AIDS vergroten. H&M steunt de campagne met een speciale collectie t-shirts waarvan een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan projecten ter bewustwording van de risico’s en preventie van hiv en AIDS onder jongeren.

Artiesten en illustratoren ontwierpen kleurige prints voor de Fashion Against Aids collectie van H&M. De shirts zijn vanaf 26 april 2012 te koop in 400 H&M-winkels en in de webwinkel. Een kwart van de verkoopopbrengst wordt gedoneerd aan het Bevolkingsfonds van de Verenigde Naties, de StayingAlive Foundation, YouthAIDS en Designers Against Aids.

Dit jaar doet H&M ook nog iets extra’s om de boodschap van veilige seks te verspreiden. Klanten kunnen een foto van een kus uploaden. Voor elke upload doneert H&M een dollar aan hiv-preventieprojecten voor jongeren.

Tot nu toe heeft H&M ongeveer 45 miljoen Zweedse kronen bijeengebracht met eerdere projecten voor Fashion Against Aids.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen