Voor konijnen, vossen en nertsen is 2010 geen goed jaar geweest. De verkoop van bont is dit jaar namelijk tien tot vijftien procent gestegen ten opzichte van 2009. Inmiddels verkoopt een op de drie modewinkels in Nederland artikelen van of met bont, constateert een onderzoek uitgevoerd door Goos Marketing Research in opdracht van het Nederlands Bont Instituut.
Bont is in de mode, niet alleen voor dameskleding, maar ook voor heren-, kinder- en sportkleding. Het imago van bont is, met dank aan modeontwerpers zoals Viktor & Rolf, Mart Visser, Frans Molenaar en Claes Iversen, positiever dan ooit. Konijn, wasbeerhond, vos en nerts zijn de dieren die het meest voor deze modegrillen het leven laten.
Volgens het Nederlands Bont Instituut zorgen keurmerken zoals Fur label en Origin Assured ervoor dat bont afkomstig is van dieren die behoorlijk zijn behandeld. Of bont en dierenwelzijn ooit samen zullen gaan, is natuurlijk geen vanzelfsprekendheid. De transparantie over de herkomst van zacht dierenhuidjes zorgt er in ieder geval voor dat de weerstand tegen bont afneemt. En dat merken de Nederlandse modewinkels duidelijk in hun verkopen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten