Outdoorlabel Timberland en sportlabel Nike scoren opvallend hoog in een recent onderzoek van Climate Counts. Beide bedrijven scoren ruim 80 van de 100 punten die behaald kunnen worden voor klimaatvriendelijk produceren. Liz Clairborne scoort van de acht onderzochte merken het laagst.
Climate Counts beoordeelt allerlei bedrijven, waaronder mode- en accessoiremerken, op hun inzet voor het verminderen van global warming. Daarvoor gebruikt het programma 22 criteria die betrekking hebben op het in kaart brengen van de ecologische voetafdruk, het verminderen van de klimaatimpact van de productie, steun voor klimaatwetgeving, en transparantie over hun duurzaamheidsbeleid.
De scores die Climate Counts uitdeelt, helpen consumenten om zich uit te spreken over de klimaatvriendelijkheid van modemerken. De website adviseert consumenten om hun favoriete merken te laten weten wat ze goed vinden gaan, of juist wat ze vinden dat er moet worden verbeterd. De online scorecards kunnen ook gebruikt worden om tijdens het winkelen de beste keuze te maken om klimaatverandering tegen te gaan.
Naast Timberland en Nike komen ook onder andere Gap en Levi Strauss goed uit de bus bij Climate Counts. Met de scorecards wil Climate Counts ook andere bedrijven stimuleren om zich niet alleen in te zetten voor fair trade maar ook voor de strijd tegen klimaatverandering.
dinsdag 20 december 2011
Timberland en Nike top in klimaat scores
Labels:
climate counts,
fair trade,
gap,
levi strauss,
liz clairborne,
nike,
timberland
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten