18 juni 2010 is het Nationale Milieudag. Het thema van de jaarlijkse feestdag voor de Vereniging van Milieuprofessionals is dit keer: geld verdienen met het milieu. Dat moet een modieuze boel worden, dacht ik zo.
De milieukundigen hebben het namelijk ook door: milieuvriendelijk ondernemen hoeft geen contradictie in termen te zijn, en geld verdienen aan producten die ons een schoner milieu opleveren is allang geen mythe meer. Initiatieven op het gebied van fair fashion bewijzen dit al jaren. Niet voor niets investeert Brennels, het bedrijf van de man die miljonair werd met de verkoop van Marktplaats.nl, in ecologisch verantwoorde mode (namelijk tijdloze kleding die is gemaakt van brandnetels die worden verbouwd in de Flevopolder).
Tijdens de Nationale Milieudag buigen deskundigen zich over de kansen voor ondernemers om rijk te worden met onder andere groene stroom, windenergie, duurzaam beleggen, vleesvervangers, duurzame garnalenkweek, bodemsanering en milieuvriendelijke ‘modulaire vloertegels’. Op de Milieumarkt staan standjes van bijvoorbeeld uitgeverij Kluwer, de Hogeschool Utrecht, uitzendbureau Ecojob, koffieproducent Redbeans en de Open Universiteit.
Eén keer raden wie er op de Nationale Milieudag schittert door afwezigheid! Juist, onze sterren uit de duurzame modeindustrie. Waar zijn Charlie + Mary, watMooi, of voor mijn part de voor de hand liggende Bob Crébas van Brennels? Hebben Made-By en de Schone Kleren Campagne niets te zeggen over ‘wat werkt’? Is Louis Vuitton soms de enige durfbelegger die investeert in ecomode? Het wordt hoog tijd dat ’s lands milieuprofessionals beseffen dat er ook cash te maken valt met milieuvriendelijke mode.
vrijdag 18 juni 2010
Geld verdienen met milieuvriendelijke mode? Anyone?
Labels:
Bob Crébas,
Brennels,
Charlie + Mary,
ecomode,
Louis Vuitton,
Made-By,
schone kleren campagne,
watMooi
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten