zondag 13 juni 2010

Welkom bij Modevoormorgen.blogspot.com

Mode is nú. De trends van vandaag waren gisteren ondenkbaar en zijn morgen achterhaald. Maar er is ook mode die zich niet alleen op het nu, maar ook op de toekomst richt: labels die zich bekommeren om de mensen en natuur achter onze must-haves. En dat is nog hip ook, want groen is het nieuwe zwart.

Dit blog verzamelt nieuws en opinies over de zin en onzin van duurzame mode. Hoe duurzaam is het om de kledingkast ieder seizoen weer vol te laden met talloze nieuwe must-haves? Hoeveel dierenleed gaat er schuil achter een fair trade geproduceerde shopper? Kan een in Peru gemaakte tuniek eigenlijk ooit wel milieuvriendelijk genoemd worden? En gaat een ecologisch geproduceerde schoen ook langer mee? Het zijn vragen waarop Modevoormorgen.blogspot.com een antwoord zoekt.

De focus van het blog ligt op ontwikkelingen in Nederland. Hoewel ecofashion natuurlijk een internationale trend is, richt Modevoormorgen.blogspot.com zich op de effecten die de Nederlandse consument daar van merkt. Wat kan je dus verwachten? Shopping tips dicht bij huis, must-haves die je zonder al te veel gedoe online kunt kopen en informatie over evenementen waar je geen wereldreis voor hoeft te maken. Daarnaast houd ik je op de hoogte van mijn ervaringen met (de zoektocht naar) ecologische kleding, doe ik verslag van fair fashion catwalkshows en geef ik mijn ongezouten mening over ontwikkelingen in duurzame kledingconsumptie.

Lees mee, laat van je horen en maak van fair fashion de ultieme must-have!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten