Het Nederlandse modebedrijf C&A heeft zich aangesloten bij de Demand Alliance, een groep van internationale ondernemingen die duurzaam geproduceerd katoen stimuleren. C&A heeft aangekondigd het gebruik van biologisch katoen in de collecties de komende jaren te vergroten.
C&A behoort de laatste jaren tot de koplopers in het gebruik van biokatoen. In 2010 verkocht de keten 26 miljoen kledingstukken van biokatoen. Daarmee is 13 procent van alle katoenproducten die het merk verkoopt van biologische oorsprong. Tot nu toe maakt biokatoen niet meer dan een procent van de wereldwijde totale katoenproductie uit.
C&A maakte sinds 2008 deel uit van Cotton Connect, een samenwerking met Shell en Textile Exchange. Hiermee wordt een impuls gegeven aan de overgang van conventionele katoenteelt naar een duurzame variant. Otto en Puma zijn al aangesloten bij de Demand Alliance.
dinsdag 1 november 2011
C&A bij Demand Alliance
Labels:
biokatoen,
cotton connect,
demand alliance,
otto,
puma,
shell,
textile exchange
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten