Op 1 maart 2012 opent Sanne Jansen een bijzondere nieuwe webwinkel. Onder het merk ‘by Sanne Jansen’ presenteert de jonge Nederlandse ontwerpster een slow fashion concept.
Met by Sanne Jansen krijgen consumenten een keer per maand een nieuwe outfit voorgeschoteld, die vervolgens meerdere maanden verkrijgbaar blijven. Net zo lang totdat de matrialen op zijn. Er worden steeds één outfit voor mannen en één voor vrouwen gepresenteerd.
In totaal produceert Jansen in 2012 twintig outfits, tien voor hem en tien voor haar. Het gaat om blikvangers zoals een zalmroze jurk met smal tailleriempje en (voor de heren) een okergeel pak met wit overhemd.
Met haar slow fashion wil Jansen naar eigen zeggen niet tegen het modesysteem aanschoppen, maar op haar eigen manier kunnen doorgroeien tot een gevestigd merk. Het beperkte aantal outfits maakt het mogelijk om regelmatig iets nieuws te presenteren, zonder steeds omvangrijke collecties te maken.
Tegelijkertijd zit er een duurzaam randje aan by Sanne Jansen. Door een ontwerp in de collectie te houden totdat het materiaal niet meer leverbaar is, wil Jansen bijdragen aan de langere houdbaarheid van design. “Door één ontwerp per maand te maken, kies ik voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Ik hoop dat mensen bewuster gaan kiezen voor kleiner,” aldus de ontwerpster in een interview met website Fashionunited.nl.
Met de opening van een eigen webwinkel worden de ontwerpen van Sanne Jansen makkelijker verkrijgbaar. De kleding was tot nu toe te koop via onder meer de Amsterdamse winkel Options en de webshop Guten Appetit.
woensdag 29 februari 2012
Nieuw slow fashion systeem van Sanne Jansen
Labels:
fashion united,
guten appetit,
options,
sanne jansen,
slow fashion
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten