In 2011 deden er dertig fashionista’s mee, in 2012 hebben al meer dan 650 consumenten het beloofd om een jaar lang geen enkele kleding te kopen. Daarmee lijkt de tweede editie van de Free Fashion Challenge de status van mainstream mode te bereiken.
De Free Fashion Challenge werd in 2010 bedacht door toenmalig AMFI-student Laura de Jong. Het initiatief was bedoeld om modeontwerpers bewust te maken van het belang van duurzaamheid. Op 11 november 2010 gingen dertig modeliefhebbers uit binnen- en buitenland de uitdaging aan: 365 dagen geen nieuwe kleding, schoenen, tassen of accessoires kopen. Kleding cadeau krijgen was niet toegestaan, maar tweedehandsjes ruilen wel. Uiteindelijk haalden negentien doorzetters de eindstreep.
De tweede editie van de Free Fashion Challenge, die op 1 januari 2012 van start ging, belooft een stuk grootser te worden. Deelnemers aan de shopping sabbatical krijgen tips, opdrachten en nieuwsbrieven met adviezen en moral support. De wedstrijd kreeg de nodige aandacht in landelijke media, waaronder RTL Boulevard.
Extra handig is dat je op iedere datum van het jaar kunt starten met de Free Fashion Challenge. Het aantal deelnemers zou in 2012 dus nog wel eens flink kunnen groeien.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten