Een opzichtig Armani-kostuum maakt indruk. Consultants die de regels van powerdressing volgen, hebben meer invloed, blijkt uit recent promotieonderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Promovenda Stefanie Tzioti deed onderzoek naar de impact van adviezen van consultants en ontdekte dat de spreekwoordelijke designer suit en BMW op de oprijlaan bijdragen aan de overtuigingskracht van de adviseur. Opvallend genoeg bleek de bereidheid van managers om adviezen te accepteren weinig te maken te hebben met de expertise van de consultant die zich bedient van powerdressing.
Het proefschrift Let Me Give You a Piece of Advice - Empirical Papers about Advice Taking in Marketing is natuurlijk koren op de molen van marketingprofessionals. Die kunnen slim gebruik maken van powerdressing om hun invloed te vergroten. Ook voor fashionista’s is het onderzoek van Stefanie Tzioti interessant. Want de investering in een power suit lijkt dus zeker de moeite waard.
Wie zich bekommert om duurzame mode, kan zich afvragen of powerdressing ook een groene variant kent. Verantwoord geproduceerde kostuums liggen niet voor het oprapen, maar zijn wel te vinden bij onder andere Global Woman, Expresso en SheSuit. Gezien de invloedrijke effecten van designer dress is een power suit ongetwijfeld een basisstuk dat in elke groene garderobe een plek verdient.
zondag 31 oktober 2010
Powerdressing maakt indruk
Labels:
designer suit,
expresso,
global woman,
powerdressing,
shesuit,
stefani tzioti
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten