Sportkledinggigant Puma staat niet bekend als voorvechter van milieuvriendelijke, eerlijk geproduceerde mode. Toch probeert het van oorsprong Duitse label met enige regelmaat om een sociaal gezicht te laten zien. Het meest recente initiatief is sponsoring van documentairemakers die zich bezighouden met onderwerpen zoals het milieu, sociale rechtvaardigheid en vrede.
Puma werkt in dit geval samen met de Britdoc Foundation van Channel 4. Er worden op die manier awards en programma’s mogelijk gemaakt die documentaires met een sociale betrokkenheid stimuleren. Puma sponsorde al eerder dit soort films, zoals de lancering van de milieudocu Home van Yann Arthus-Bertrand.
Puma doet de laatste tijd duidelijk moeite om zich sociaal bewust te tonen. Zo is er inmiddels al een aardige collectie Pumakleding die is gemaakt van duurzame stof, namelijk Cotton Made in Africa. Als ze nu die fair trade nog op orde krijgen....
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten