Recent hersenonderzoek heeft aangetoond dat beroemdheden ervoor kunnen zorgen dat vrouwen positiever gaan denken over bepaalde typen schoenen. Met andere woorden: het marketingprincipe dat celebs bijdragen aan het promoten van (schoenen)mode lijkt daadwerkelijk te werken.
Volgens onderzoekers van de Radboud Universiteit Nijmegen roepen beroemdheden bij vrouwen positieve gevoelens op, die vervolgens worden gekoppeld aan het product dat de bekende gezichten dragen. Dat zou misschien verklaren waarom vrouwen en masse naar de winkel rennen zodra Madonna, Paris Hilton of Kate Moss in een must-have gespot wordt.
Het nieuwe wetenschappelijke inzicht zou voorvechters van duurzame mode kunnen helpen om hun markt te vergroten. Gisele Bundchen helpt haar eigen label Ipanema, Carrie liep in de tweede film van Sex & the City in Swedish Hasbeens en Stella McCartney kan een beroep doen op een hele schare aan celebs (van Naomi Campbell en Yasmin le Bon tot Patsy Kensit en daddy Paul). Maar welke BN’er helpt Plakkies, welke Hollywoodster loopt op Simple Shoes en zijn de schoenen van Komodo al op de rode loper gesignaleerd? Er is werk aan de winkel voor beroemdheden met een maatschappelijk bewustzijn!
donderdag 22 juli 2010
Celebs voor groene schoenen
Labels:
ipanema,
komodo,
Plakkies,
schoenen,
simple shoes,
stella mccartney
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten