Pink Ribbon, dat ieder jaar in de maand oktober campagne voert voor bewustwording over borstkanker, wordt alsmaar groter. Er worden steeds meer armbandjes en magazines verkocht en het aantal BN’ers dat belangeloos medewerking verleent aan de campagne liegt er niet om. Ook de modebranche draagt een steentje bij met speciale kortingsacties en donaties.
Toch heeft Pink Ribbon serieuze concurrentie. Zo bestaat het internationale initiatief Fashion targets breast cancer dit jaar al zestien jaar. In tien landen – van BraziliĆ« en AustraliĆ« tot Portugal en Japan – worden initiatieven genomen om aandacht voor borstkanker te vergroten. Beroemdheden zoals Claudia Schiffer, Jodie Kidd, Cindy Crawford, Jerry Hall en Iman hebben zich al ingezet voor het goede doel onder het motto: 'giving back is always in fashion'.
Fashion targets breast cancer wordt gesteund door een breed scala aan spelers in de modewereld: PR bureaus, retailers, ontwerpers, modellen en celebs. En net als bij Pink Ribbon kunnen ook fashionista’s hun steentje bijdragen. Zo zijn er t-shirts, polo’s en ballerina’s te koop waarvan de opbrengsten ten goede komen aan het initiatief.
Voor wie het liever dicht bij huis zoekt, zijn de polsbandjes van Fight cancer een uitkomst. Onder het motto ‘Love life. Fight cancer’ tourt van 16 juli tot en met 14 augustus een blauwe vuilniswagen door het land, die dj’s zoals Johnny de Mol, Erik E. en Dimitri vervoert. Zij draaien gratis toegankelijke sets, terwijl de entreeprijs voor de afterparty rechtstreeks naar KWF Kankerbestrijding gaat. Voor fashionista’s is in het kader van de campagne een gehaakt polsbandje te koop. Een ideale manier om je collectie Pink Ribbon memorabilia uit te breiden!
donderdag 29 juli 2010
Mode doet meer dan Pink Ribbon
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten